pondělí 6. února 2017

A v pátek...

Ještě než začnete číst, tak musím se přiznat, tento typ články sem nevymyslela, ale inspirovala se rubrikou Mikiho Ryvoly "A v sobotu...".

...když nejedu na vandr a nevím co, často se zamýšlím, jestli někoho potkám na nádraží. Čekám spíš někoho z naší party, ale zatím spíš narážím na mě zatím neznámé zelené mužíky. Hlavně mě často přepadá deprese, když žádného nevidím, například v Bráníku nebo na Smícháči, a trochu je mi líto, že nástupiště neuvidím celé zelené, a to ne od vojáků základní služby. Zase se na druhou stranu ptám, zda bych chtěla potkávat tenhle dav v lese. Nemám moc ráda, jen když se na Vltavským nábřeží vyrojí víc jak 3 lidi.

To mi však stejně nikdy nezábrání tenhle zelenej dav hledat. A Pajda mi posílá tuhle skupinu po kouskách, vždy po jednom. Tuhle sem popojela ze Smíchovskýho na Wilsoňák, a z na již zmiňovaný nádraží stejného jména jako pražské pivo. A tak čekám, všude hrozné ticho, prohlížím si staré modré dřevěné vagony, bohužel jen přes sklo, kancelář výpravčího.
Vracím se na své místo na lavičce a přijíždí nákladní vlak, šest cisteren a osm vagonů dřeva. V tu chvíli mě přepadla chuť naskočit a svést se s ním. A stále mě to víc lákalo. Ne, teď to nejde. Ale příště si to vytipuju. Kreslím, a příštím vlakem možná pojedu.

A právě tím vystoupil šedivý hlava a na zádech se houpe uzda. Jásám. To by mě zajímalo, jak se mu tam ta karimatka vešla. Pajda přede mnou všechny vandráky neschoval.Přijíždí vlak.
,,Já nechci bejt sám, když koleje duní...'' zní mi v uších a zpívám.
,,To se mi líbí, když to zpívá někdo mladej. A jestli pak to umíte i zahrát?'' začínáme rozhovor. Už jsme se viděli, já se vracela z Písničkového maratonu a jeho Paběrky z Amerik. Ryvolovky nám vydrží až na Zbraslav. Zakončím svou tůru, ještě poslední pohled na Smícháč. Parta Vlčat čeká na svůj vlak a taky jeden zelený mužík. Ne nebojte se, neštkám po něčem, co sem nezažila a nad soumrakem trampingu. Pajda nás schválně schovává, abychom zmizeli i v tom moderním davu. Chechtá se nám na střeše s holubama nebo se schovává v rozích, kde má první víkendový táborák z nedopalků cigaret.

Žádné komentáře:

Okomentovat